Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Samen draagt NYP klantenportefeuille over aan Breder

Veel gestelde vragen

  1. Q: Waarom heeft Breder besloten om de franchise portefeuille van Samen over te nemen?
    A: Breder BV is voortdurend op zoek naar manieren om haar diensten en expertise uit te breiden en te verbeteren. De overname van de franchise portefeuille van Samen past binnen onze strategie om onze boekhoudkundige diensten verder uit te breiden en daarmee schaalgrootte te creëren om het aantal expertise gebieden te vergroten.
  2. Q: Wat verandert er voor mij als klant van Samen?
    A: Als klant van Samen worden jouw boekhouding en alle gerelateerde diensten nu overgenomen door Breder BV. Dit betekent dat je vanaf nu te maken zult hebben met Breder BV voor alle boekhoudkundige zaken. Wij zullen ons uiterste best doen om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen en de service te bieden die je gewend bent en te verbeteren waar mogelijk. De teamleden van Samen blijven nog een aantal maanden betrokken om de overgang zo geruisloos mogelijk te laten verlopen.
  3. Q: Moet ik iets doen nu de overdracht is afgerond?
    A: Nee, je hoeft geen actie te ondernemen. Breder zal contact met je opnemen om de overgang te bespreken en verdere stappen te nemen.
  4. Q: Blijven dezelfde teamleden van Samen voor mij als klant werken?
    A: Alleen gedurende de overgangsfase zal je zo nu en dan nog contact hebben met de jou bekende accountmanager van Samen. Na verloop van tijd zal de gehele communicatie via de accountmanager van Breder verlopen. Deze accountmanager gaat binnenkort contact met je opnemen.
  5. Q: Kan ik nog steeds dezelfde service en kwaliteit verwachten als voorheen?
    A: Ja, jullie mogen van ons dezelfde service en kwaliteit verwachten als voorheen. Onze accountmanagers en het ondersteunende team zullen er alles aan doen om je te voorzien van de best mogelijke service en expertise.
  6. Q: Hoe kan ik contact opnemen met Breder BV als ik vragen heb over de overdracht?
    A: Je kunt ons telefonisch of per e-mail bereiken. Onze contactgegevens staan vermeld in de communicatie die je hebt ontvangen over de overdracht. Aarzel niet om contact met ons op te nemen als je vragen hebt of meer informatie nodig hebt.
  7. Q: Blijven mijn software accounts actief, bijvoorbeeld voor Basecone en Ezora?
    A: We laten zoveel mogelijk bij het oude en blijven ook in de jou bekende software werken. De accounts daarvoor blijven voorlopig actief. Op termijn kan daar mogelijk een wijziging in optreden maar daar word je dan tijdig over geïnformeerd.
  8. Q: Kan ik nog steeds de emailadressen van Basecone blijven gebruiken?
    A: Voorlopig blijven de emailadressen hetzelfde. Op termijn zal daar een wijziging in optreden.
  9. Q: Wie maakt mijn jaarrekening 2022?
    A: Samen levert jou de jaarrekening van 2022, inclusief de fiscale aangifte. Vanaf de jaarrekening 2023 zal Breder hier de regie nemen.
  10. Q: Ik heb nog een paar acties openstaan bij Samen, wie pakt dat op?
    A: Alle uitstaande vragen bij Samen worden door Samen afgehandeld. In een enkel geval zal Samen de actie overdragen aan Breder. Als dat speelt, wordt je daarover geïnformeerd.
  11. Q: Ik heb Samen een incassomachtiging verleend. Hoe beëindig ik die?
    A: Je ontvangt in de loop van mei 2023 een formulier van ons waarmee je de incassomachtiging kunt intrekken. Tegelijkertijd ontvang je een nieuw machtigingsformulier om Breder in staat te stellen de maandelijkse bedragen te incasseren.
  12. Q: Ik heb een samenwerkingsovereenkomst met Samen ondertekend. Komt die per 1 mei te vervallen?
    A: Breder neemt alle rechten en verplichtingen uit de samenwerkingsovereenkomst over van Samen, inclusief de daaraan verbonden Algemene Voorwaarden. Met ingang van 2024 zal Breder deze overeenkomst vervangen door een nieuwe, waarin alle bestaande afspraken gerespecteerd zullen worden.